Tehtävä 9: Haastattelu yrityksen blogiin / Interview for company's blog

 This is finnish schoolwork about a fictional job interview. Be my guest!


The Frisbeeshopin myymäläpäällikön työhaastattelu

 

“Miksi tämä tehtävä kiinnostaa sinua?”

Olen ollut aikaisemmin Powergripin myyntipisteissä töissä ja olen ollut niissä yhteensä 6 vuotta töissä myymälän puolella ja vuorovastaavana. Olen hoitanut paljon erilaisia vastuullisia tehtäviä, joten näen että minusta voisi olla teidän myymäläänne uusi myyntipäällikkö.

“Mitä tiedät tästä yrityksestä? / Millainen kuva sinulla on tästä tehtävästä?”

Tiedän, että tämä on aivan uusi kauppa ja teidän tavoitteena on tulevaisuudessa kansainvälisyys ja erikoisten kiekkojen myynti Suomessa, joita saa vain Amerikasta. Työn kuvauksesta sain ymmärryksen, että työ olisi myymälän vastuutehtävät esim. tavaran tilaaminen, myymälän järjestely, työntekijöiden opastaminen/vuorojen tekeminen.

“Anna esimerkki tilanteesta, jossa toimit ostopäällikkönä ja asiakas oli poikkeuksellisen tyytymätön. Miten lähestyit asiaa?”

Käyttäydyn ammattimaisesti ja asiallisesti, kuuntelen hänen huolensa ja vastaan hänelle kunnioittavaan sävyyn. Asiakkaan nolaaminen, vaikka hän olisi väärässä, ei auta asiaa tai yritystänne lainkaan. Pahoittelen asiaa ja korvaan tuotteen. Mahdollisuuksien mukaan annamme kupongin, jolla saa alennusta tuotteista tai lahjakortin myymälään.

“Minkälaisia tunteita tähän vaikeaan asiakastilanteeseen liittyi?”

Lähtökohtaisesti näissä tilanteissa omille tunteille ei pitäisi antaa valtaa vaan lähteä miettimään miksi asiakas on tyytymätön. Siksi jo alkuvaiheessa pitää tunnistaa asiakkaan tunnetila, jotta hänen kanssaan päästään liikkeelle. Miten tilanne syntyi? Onko aihetta olla tyytymätön? Miten tilanne saadaan ratkaistua?

“Millainen johtamistyyli sinulla on?”

Minun mielestäni ihmisten johtamisen keskeinen tekijä on vuorovaikutus. Johtajana olen kiinnostunut työntekijöiden mielipiteistä, kuuntelen heitä, kohtelen heitä oikeudenmukaisesti ja pyrin luottamukselliseen ilmapiirin rakentamiseen.

“Miten johtamistyylisi näkyisi tilanteessa, jossa asiakas oli tyytymätön?”

Asiakkaan palautteen kautta lähdemme selvittämään miksi tilanne oli tapahtunut ja työntekijöiden kanssa pidämme palaverin miten toimia tilanteessa.

“Miten suhtaudut siihen, jos joudut irtisanomaan ihmisiä?”

Irtisanomistilanteet on stressin paikka kaikille. Näihin tilanteisiin joudutaan harvoin ja hyvä niin. On todella tärkeää, että löydetään irtisanomistilanteessa selkeät perusteet sille, ettei ihmisten työpaikkoja menetetä ilman, että yritys olisi vaarantumassa.

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Financial managenent update